tisdag 10 mars 2015

25 barre och sådär

Ja, igår blev jag 25 barre. Fortfarande äldst i gänget! Dagen var turbulent med föreläsningar, plugg och kidnappning. Blev blindfolded, placerad i Majsan (vår bil) och förd till okänd destination. Under bilfärden ringer Cia och ungarna, de sjunger "Ja må hon leva" och "Happy birthday", Maja dansar lite också. Börjar såklart gråta där bakom sjaljäveln jag har virats in i. Maskara i hela ansiktet - check! När jag får komma ur bilfan (som gett mig panik, jag har ett sådant enormt kontrollbehov i trafiken) känner jag doften av Ronja (ja, jag kan identifiera hennes parfym, we're spending to much time together, haha!) och får en arm i min. Jag förs ned för en trapp, vilket jag inte trodde att jag skulle överleva, för att sedan föras genom en källare med typ femtioelva dörrar (panik). Sedan kom vi i alla fall till en "avsats", vilket de åtminstone lurade mig till att tro. "Gå inte bakåt nu, gå på plankan! Det är ett hål bakom dig!". Samtidigt hör jag ett "kluckande" ljud, som om vi befann oss i närheten av vatten, och DÅ blir paniken TOTAL! Sedan blir jag lurad att tro att jag skall gå upp för en trapp; "gå upp för en trapp, med ögonbindel?!?!? NO WAY JOSÉ!"

Meeeeen, den där trappen var egentligen bara ingången till Ronjas lägenhet. Tacosdoften griper tag i snoken på mig och jag hör ett "GRATTIS!!!" ljuda. Och så står alla tjejer där! Tacosmiddag, tårta och superfina (och superpersonliga) presenter. Kunde inte ha fått en bättre födelsedag! Tack igen tjejer! <3

Nu kom jag nyss hem från gymet och skall fortsätta kötta kurslitteratur några timmar. Sedan är det nog faktiskt dags att falla i säng för en god natts sömn. Någonting som blir lite problematiskt med veckans blogginlägg är att jag inte har någon fråga att svara på eftersom jag var den enda som bloggade förra veckan. Förhoppningsvis är det någon som vill blogga denna vecka, så jag ställer väl samma fråga igen då och hoppas på svar!

Roligaste momentet i arkeologi och antik historia I? Och en liten motivering till varför. :')

Peace out, ha en underbar fortsatt vecka! <3
Elfrida 

Jani, det var länge sedan. Då var man bara 24 och det var februari månad... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar